Aerobinis ir anaerobinis pratimas širdies sveikata, Koks skirtumas tarp aerobinio ir anaerobinio?


Greta kitų sveikatingumo principų, tokių kaip darbo ir poilsio režimų derinimas, neprivalgymas ar grūdinimasis, reguliarus fizinis krūvis yra vienas iš esminių reikalavimų, kuriuos įgyvendinus galima tikėtis geros sveikatos.

aerobinis ir anaerobinis pratimas širdies sveikata hipertenzija 1-2 laipsniai 2 etapais

Darnus organizmo funkcionavimas reikalauja aerobinio krūvio, o konkrečiai — ilgai trukančio ir reguliaraus. Siekdami išsiaiškinti, aerobinio tipo treniruočių teikiamą naudą, minimalų organizmui reikalingą krūvį, rekomenduojamą mitybos režimą, kalbėjome su sveikatingumo treneriais, medikais ir dietologais. Apie aerobines treniruotes trumpai Kaip pasakojo dietologė Daiva Pipiraitėyra dvi metabolinės sistemos arba du būdai, kaip kūnui gali būti tiekiama energija: aerobinis ir anaerobinis.

  1. Širdies ritmo zonos
  2. Sportavimo dėsniai aktualūs ir jaunam, ir senam
  3. Ką daryti, kad kristų svoris, nebūtų streso ir ilgai gyventume? (I) | ventosdarzelis.lt
  4. Širdies ritmo zonos Fizinis aktyvumas yra puikus būdas pasijusti geriau, sustiprinti sveikatą bei smagiai praleisti laiką.

Jei aerobinis būdas priklauso nuo deguonies, tai anaerobiniams energijos gavimui deguonis nereikalingas. Koks būdas tam tikru momentu naudojamas — priklauso nuo pratimų trukmės, intensyvumo, fizinio aktyvumo rūšies. Substratas šiam būdui yra gliukozė ir raumenų glikogenas angliavandeniaio galutinis produktas — pieno rūgštis, kuri konvertuojama į energiją.

aerobinis ir anaerobinis pratimas širdies sveikata nustatomas hipertenzijos laipsnis

Šiuo būdu gaunama energija pirmosiomis sekundėmis sekundžių jėgos pratimų metu, tačiau energijos efektyvumas yra žemas — tik 30 proc. Jeigu intensyvūs širdies sveikata ir ranka užtrunka, o deguonies nėra pakankamai, pieno rūgštis kaupiasi ir didėja nuovargis. Jis kartų efektyvesnis — tiek kartų daugiau energijos gaunama.

Pranešti klaidą

Būtent nuo to viskas ir priklauso, jei krūvis yra pakankamai didelis, deguonies gali ir trūkti, o tada jau bus anaerobinis režimas. Aerobinis krūvis, anot V. Kavaliausko, gerina širdies ir kraujagyslių darbą, aerobinis ir anaerobinis pratimas širdies sveikata pat naudingas plaučių valymui. Kadangi treniruojantis suaktyvėja kraujo tekėjimas, pačios kraujagyslės taip pat prasiplečia, o kai baigiame — susitraukia.

aerobinis ir anaerobinis pratimas širdies sveikata masažas hipertenzijos technikai

Tas prasiplėtimas — susitraukimas taip pat treniruoja mūsų kraujagysles, jos būna elastingesnės, neužkalkėja taip greitai, kaip nesportuojančio žmogaus. Reguliaraus fizinio krūvio nauda Anot A. Bagdonaitės, pagrindiniai aerobinių pratimų privalumai yra šie: padidėjęs darbingumas ir gaunama papildoma energija, sustiprinama širdis, suaktyvėjusi kraujotakos sistema ir sumažėjęs kraujo spaudimas, sustiprėję kaulai, pagreitėjusi medžiagų apykaita, sudeginti riebalai, sumažėjusi streso sukelta įtampa bei pagerėjusi nuotaika, taip pat sumažėjusi tikimybė susirgti cukralige.

Reguliarus fizinis aktyvumas, anot A. Bagdonaitės, mažina sergamumą širdies ir kraujagyslių ligomis ir mirštamumą nuo jų.

Aerobinis ir anaerobinis

Bagdonaitė pabrėžė, kad fizinis aktyvumas  padeda išvengti nutukimo, kaulų išretėjimo, taip pat ramina nervų sistemą, padeda įveikti stresus, depresiją, reguliuoja virškinimą, gerina miegą. Pradedant sportuoti būtina specialisto konsultacija Fizinio pajėgumo nustatymas, anot V.

Kavaliausko, pradedant intensyviai sportuoti yra itin svarbus.

Sveikatingumo klubuose turi dirbti sveikatingumo specialistai — taip yra visame pasaulyje. Vieni daro testus, kiti rekomendacijas suteikia intuityviai, dažnai stebimas pulsas, atsistatymo galimybės — yra daug būdų.

aerobinis ir anaerobinis pratimas širdies sveikata ar gali buti hipertenzija del varikocele

Aerobiniams pratimam tinka bet kokio pobūdžio ciklinis, tolygus krūvis. Tam tinka lifteriai, čiuožimo treniruokliai, dviračiai, irklavimo treniruokliai — jų būna visokiausių.