Varškės hipertenzija


  • Skaitykite forume: Dalintis: Žinojimas, nuo ko priklauso kraujospūdis ir kaip jis kinta įvairiu paros metu, leidžia žinoti, ar nesergi, o susirgus — geriau kontroliuoti ligą.
  • Sportas, naudingas hipertenzijai

Arterinė hipertenzija — klastinga liga, jos pradžioje retai juntami negalavimai. Ypač reikėtų atkreipti dėmesį tiems, kurie turi antsvorio, mažai juda, įtemptai dirba, gausiai vartoja druską, rūko, taip pat tiems, kurių vienas iš tėvų turėjo padidėjusį kraujospūdį.

Labai svarbu padidėjusį kraujo spaudimą laiku nustatyti ir pradėti gydyti.

varškės hipertenzija

Ligai progresuojant, anksti rytais atsiranda galvos skausmas, ypač pakaušio srityje. Taip pat būdinga: galvos svaigimas; spengimas ausyse; skausmas krūtinėje; širdies plakimas; kraujavimas iš nosies; dusulys fizinio krūvio metu; nervingumas.

varškės hipertenzija

Svarbiausias šios ligos simptomas — padidėjęs kraujospūdis, kuris ligos pradžioje padidėja epizodiškai, o vėliau išlieka padidėjęs nuolatos. AH gali sukelti tokias komplikacijas kaip miokardo infarktą, smegenų insultą, inkstų nepakankamumą, regos sutrikimus.

varškės hipertenzija

Norint sumažinti riziką susirgti hipertenzija ir kitomis širdies ir kraujagyslių ligomis, svarbu pakeisti gyvenimo būdą. Patariama laikytis pagrindinių taisyklių: 1. Reguliuoti svorį.

varškės hipertenzija

Svorio netekimas 5 proc. Valgyti maistingą, įvairų, dažniau augalinį nei gyvulinės varškės hipertenzija maistą. Kelis kartus per dieną varškės hipertenzija grūdinių produktų ar bulvių.

4 populiariausios hipertenzijos dietos

Kelis kartus per dieną valgyti įvairių šviežių vietinių daržovių ir vaisių. Rekomenduojama ne mažiau g. Mažinti riebalų vartojimą: gyvulinius riebalus, kuriuose yra daug varškės hipertenzija riebalų rūgščių, keisti augaliniu alieju ir sviestu, kurie turi nesočiųjų riebalų rūgščių.

Vartoti dažniau liesą mėsą, žuvį, paukštieną bei ankštines daržoves. Vartoti liesą pieną, liesus ir nesaldžius pieno produktus rūgpienį, kefyrą, jogurtą, varškę, sūrį. Rinktis maisto produktus, turinčius mažai cukraus. Rečiau vartoti rafinuotą cukrų, saldžius gėrimus, saldumynus.

Kardiologė: pakilęs kraujospūdis – liga visam gyvenimui

Pirmenybę teikite troškintam, virtam ar garuose pagamintam maistui, o ne keptam riebaluose. Valgyti nesūrų maistą.

PSO rekomenduojama vartoti ne daugiau kaip 5 g druskos per dieną 1 arbatinį šaukštelį.

Visa tiesa apie cholesterolį

Didelė druskos dalis suvartojama valgant perdirbtus maisto produktus, todėl patariama pasižiūrėti į produkto sudėtį, nurodytą ant pakuotės. Valgyti reguliariai, bet ne gausiai.

varškės hipertenzija

Kontroliuoti cholesterolį. Riboti alkoholio vartojimą ir nerūkyti.

Mitybos rekomendacijos sergantiems arterine hipertenzija

Gerti pakankamai skysčių, ypač vandens. Norint žinoti kiek tiksliai reikia išgerti vandens per dieną rekomenduojama apsiskaičiuoti pagal formulę: kiekvienam ūgio centimetrui 10 ml. Jei sergate širdies ir inkstų nepakankamumu ar kitomis ligomis pasitarkite su gydytoju. Didinkite fizinį aktyvumą.

varškės hipertenzija

Nustatyta, kad reguliarūs aerobiniai fiziniai pratimai pvz.