Arbūzo širdies sveikata


Arbūzas nėra tik vanduo ir cukrus: vaisius labai naudingas, tačiau šiek tiek rizikingas

Arbūzai — vėžinių susirgimų, širdies ir kraujagyslių ligų priešas: kiek valgyti ir su kuo derinti Viktorija Lideikytė, LRT. Prasidėjus vasaros karščiams, norinčiųjų atsigaivinti ranka vis dažniau vietoje stiklinės vandens tiesiasi arbūzo riekės link. Kvapnus ir sultingas skanėstas ne tik atgaivina smaližius, bet ir yra naudingas sveikatai.

Arbūzuose esantis likopenas apsaugo nuo vėžinių susirgimų, jame esančios aminorūgštys mažina kraujospūdį ir cholesterolio kiekį kraujyje, arbūzai tinka ir tiems, kas meta svorį.

arbūzo širdies sveikata hipertenzija, su kuo susisiekti

Vasara — iškylų metas, tad LRT. Daržovė, vaisius ar uoga? Daržovė, vaisius, o gal arbūzo širdies sveikata uoga — diskusijų, kas yra egzotiškas, tačiau vis dažniau ir lietuvio šiltnamyje užauginamas arbūzas, netrūksta.

arbūzo širdies sveikata širdies ir kraujagyslių sveikata

Visgi mokslininkai paaiškina: nors gali skambėti neįtikinamai, arbūzas yra uoga. Vitaminų ir mineralų šaltinis Net 92 proc. Arbūzuose taip pat galima rasti vitamino C, aminorūgščių, antioksidanto likopeno.

Arbūzai – vėžinių susirgimų, širdies ir kraujagyslių ligų priešas: kiek valgyti ir su kuo derinti

Beveik visų raudonos spalvos daržovių ir vaisių sudėtyje yra likopeno, tačiau arbūzuose jo daugiausia. Likopenas arbūzo širdies sveikata labai stiprus antioksidantas. Tyrimais patvirtinta, jog jis apsaugo nuo arbūzo širdies sveikata širdies ir kraujagyslių — LRT. Arbūzuose taip pat gausu aminorūgščių — citrulino ir arginino.

Moksliniai tyrimai rodo, kad aminorūgštys padeda mažinti per aukštą kraujospūdį, mažina cholesterolio kiekį hipertenzijos atsiradimo priežastys jauniems, pagerina sportininkų anaerobinius rezultatus, palengvina raumenų skausmą ir skatina greitesnį atsigavimą po treniruotės. Kam ir kiek rekomenduojama valgyti? Pasak gydytojos dietologės, arbūzai neturi kontraindikacijų — juos gali valgyti įvairių amžiaus grupių arbūzo širdies sveikata sveikatos būklės asmenys.

Arbūzai gali apsaugoti nuo širdies ligų ir antsvorio

Nėra ir tokių ligų, kuriomis sergant reikėtų vengti vartoti arbūzus. Tiesa, arbūzuose yra labai nedaug kalorijų — g arbūzų turi vos 30 kcal. Vis dėlto mažas kaloringumas nereiškia, jog arbūzų galima kimšti tiek, kiek telpa.

arbūzo širdies sveikata kaip nustatoma hipertenzija

Žinoma, jei suvalgysime daugiau, nenutiks nieko blogo, tačiau greičiausiai tai reikš, kad tą dieną suvalgysime mažiau kitokio maisto. Neretai kalbama, jog mėgautis arbūzais derėtų saikingai ir itin atsargiai, mat juose gausu cukrų. Vis dėlto gydytoja dietologė atkreipia dėmesį, kad cukraus kiekis arbūzuose tikrai nėra grėsmingai didelis, jo kur kas daugiau kituose vaisiuose. Sėklų ir žievės nauda Gydytoja dietologė atkreipia dėmesį, kad užsienio šalyse gana įprasta valgyti ne tik arbūzo minkštimą, bet ir sėklas, žievę.

Arbūzas prieš širdies ir kraujagyslių ligas

Nors arbūzų sėklos maistingumu nusileidžia moliūgų sėkloms, jos tikrai galėtų būti įtrauktos į mitybos racioną. Arbūzų žievė taip pat vis dažniau keliauja ne į šiukšliadėžę, o ant stalo. Iš arbūzų žievės verdamos uogienės, jos tarkuojama į salotas.

„Gardžiame ryte“ - arbūzų kokteilis (receptas) HD

Vis dėlto Ž. Antonova įspėja: jeigu nutarėte maistui naudoti arbūzo žievę, geriau rinktis arbūzą, kuris buvo užaugintas ekologiniu būdu. Derinimas su kitais produktais Salotos su arbūzu ir fetos sūriu, arbūzų uogienės, silkė su arbūzais, arbūzų želė, arbūziniai kokteiliai, arbūzų šaltsriubė, arbūzų salsa su mėtomis, marinuoti arbūzai — nebijantieji eksperimentuoti virtuvėje arbūzu ne tik atsigaivina, bet ir išranda naujų skonių derinių.

Arbūzai: nauda sveikatai, rizikos ir mitybos faktai

Tačiau ar valgyti vandeningą arbūzą su sūria silke ar ožkų arba avių pieno sūriu išties sveika? Ar tokį iššūkį atlaikys skrandis, inkstai?

Susiję straipsniai Stipriai nutukusiems mažiems vaikams jau gresia širdies ligos   2 MTL yra ta cholesterolio forma, kuri užkemša kraujagysles ir sukelia širdies ligas.

Dėl skonio nesiginčijama, tad jeigu arbūzo širdies sveikata nors mėgsta silkę su arbūzu, gali ja mėgautis ir, jei nejaučia nemalonių pojūčių, dėl to nesukti galvos. Arbūzai ir dieta Gydytoja dietologė atkreipia dėmesį, kad arbūzai tinka ir sulieknėti siekiantiems žmonėms.

  1. Panikos priepuoliai ir hipertenzija
  2. Mitybos specialistė: jei išmesite iš raciono riebalus, laukite depresijos   11 Ne veltui arbūzai yra neatsiejama vasaros iškylų dalis — gaivus ir saldus jų skonis gaivina per karščius ir suteikia pasitenkinimo, nejaučiant sąžinės graužimo dėl kalorijų.
  3. Dryžuotieji atvykėliai ant lietuvių stalo Siųsti draugui: Skaitykite forume: Dalintis: Jau įprasta, kad vasaros pabaigoje ir rudens pradžioje mūsų pakelėse ir prekybos centruose smarkiai padaugėja ne mūsiškių, bet, ko gero, jau ir ne egzotinių, nes visiems įprastų vaisių — arbūzų.
  4. Dauguma jų, deja, palieka š Anesteziologų-reanimatologų draugijos konferencija m.
  5. Juodosios širdies sveikatos kokybė10
  6. Stevija ir hipertenzija

Arbūzuose daug vandens, jie suteikia apgaulingą sotumo jausmą, nors turi mažai kalorijų. Genetiškai modifikuoti arbūzai Parduotuvių lentynose vis dažniau akį traukia besėkliai arbūzai, geltonieji arbūzai.

arbūzo širdies sveikata hipertenzija sergant plaučių vėžiu

Kai kuriuos tokios naujovės žavi, tačiau kai ką atbaido, mat genetiškai modifikuoti produktai dažnai kelia ne iki galo pagrįstą įtarimą.

Šiandien valgome daug genetiškai modifikuotų produktų — randame ir vynuogių be kauliukų, ir kitų genetiškai modifikuotų daržovių ir vaisių, tačiau ne visada apie tai pagalvojame.

  • Hipertenzijos ir hipotenzijos požymiai
  • Hipertenzijos negalios grupė
  • Tai sužinoję daugiau niekada neišmesite arbūzų sėklų

Arbūzą be sėklų patogu valgyti, jis gali būti puiki alternatyva mažiems vaikams, kai bijoma, kad jie nepaspringtų arbūzo sėklomis. Tiesa, jau minėto antioksidanto likopeno, apsaugančio nuo daugelio vėžio formų, būna tik raudonos spalvos vaisiuose ir daržovėse, vadinasi, šios medžiagos nerasime geltonajame arbūze.

Arbūzų yra daug rūšių, juose skiriasi ir likopeno kiekis.

Arbūze yra sveikų ingredientų, įskaitant turtingus vitaminus A ir C bei Citruliną.

Taip pat skaitykite.