Širdies sveikatos veiksniai. SUSIJĘ STRAIPSNIAI


Print Rugsėjo ąją minima Pasaulinė širdies diena, kuri yra svarbi ne tik gydytojams, bet ir kiekvieno žmogaus gyvybei. Rizika susirgti širdies ligomis priklauso ne tik nuo amžiaus, lyties ir genetikos, bet ir nuo gyvenimo hipertenzija 3 stadija rizikuoja 4 negalia — pasirinkę sau optimaliausią fizinį aktyvumą, galime išsaugoti savo širdies sveikatą.

Kardiologė Akvilė Šmigelskaitė 31 m.

Širdies ligomis serga vis jaunesni: sveikatą gali išsaugoti žmonos?

Papasakokite, kuo Jums, kaip kardiologei, yra svarbi širdies diena? Pasaulinė širdies diena švenčiama rugsėjo 29 d. Miokardo infarkto pagrindinė priežastis yra aterosklerozė, dėl kurios užsikemša viena iš širdį maitinančių kraujagyslių ir įvyksta širdies raumens žūtis.

Miokardo infarktas yra grėsmingas ne tik tuo, kad gali įvykti biologinė mirtis, bet labai dažnai po persirgto miokardo infarkto pacientai turi didelius širdies nepakankamumus — pacientai dūsta ne tik fizinio krūvio metu bet ir ramybėje, pablogėja gyvenimo kokybė.

širdies sveikatos veiksniai

Kokie simptomai rodo, kad silpsta širdis ir kaip to išvengti? Turėtume susirūpinti, kaip užkirsti kelią aterosklerozės vystymuisi — tai lėtinė nebyli liga, kuri prasideda dar jaunystėje ir jos ankstumas priklauso nuo mūsų gyvenimo būdo.

širdies sveikatos veiksniai

Susergama, kai į pažeistos kraujagyslės vidų pradeda kauptis pertekliniai blogieji riebalai — cholesterolis. Susidariusi aterosklerozinė plokštelė laikui bėgant didėja ir siaurina kraujagyslės spindį. Taip širdies raumens nepasiekia širdies sveikatos veiksniai kraujo — atsiranda skausmai širdies plote, dusulys.

Kai galiausiai blogieji riebalai užkemša visą kraujagyslės spindį ir užblokuoja tolimesnį kraujo tekėjimą — įvyksta miokardo infarktas.

širdies sveikatos veiksniai

Aterosklerozę galima valdyti koreguojant rizikos veiksnius. Kokie yra aterosklerozės rizikos veiksniai?

NAUJAUSI KOMENTARAI

Aterosklerozės rizikos veiksniai yra nemodifikuojami ir modifikuojami. Nemodifikuojami veiksniai yra amžius, lytis, genetika: vyresnių pacientų rizika didėja, vyrai serga dažniau nei moterys ir jei jau šeimoje yra sergančių miokardo infarktais — jūsų rizika yra ženkliai didesnė susirgti miokardu infarktu. Svarbiausia yra modifikuojami rizikos veiksniai — gyvenimo būdas, kuris priklauso širdies sveikatos veiksniai nuo mūsų pačių: Arterinis kraujospūdis — jo padidėjimas žalingai veikia kraujagyslių sieneles, storėja pats širdies raumuo dėl to atsiranda didesnis deguonies poreikiskenkia inkstams, akims, galvos smegenims.

Rūkymas širdies sveikatos veiksniai vienas pagrindinių rizikos veiksnių, kuris pažeidžia kraujagyslių sieneles, dažnina širdies susitraukimų dažnį bei kelia arterinį kraujospūdį, didina kraujo klampumą.

Šeimai ir vaikams

Nesveika mityba — tai ką suvalgome yra labai svarbu. Per didelis cukraus kiekis — diabeto rizika, per didelis druskos kiekis — aukšto  arterinio kraujospūdžio rizika. Didelė problema yra blogasis cholesterolis, kurio perteklinis kiekis pradeda kauptis kraujagyslių sienelėse Stresas ir nerimas — visos psichologinės situacijos nejučiomis kelia arterinį kraujospūdį, kuris savo ruožtu didina aterosklerozės riziką. Gali sukelti ritmo sutrikimus.

Raktiniai žodžiai

Cukrinis diabetas — vienas tyliausių ir piktybiškiausių rizikos veiksnių yra diabetas, kai cukraus perteklius tiesiogiai veikia kraujagyslių sieneles. II tipo cukrinis diabetas dažniausiai būna nutukusiems žmonėms, todėl mažinant viršsvorį — mažėtų ir diabeto rizika.

  1. Pasaulinė širdies diena m.
  2. Profesorius Rimvydas Šlapikas apibendrina svarbias ypatybes, būdingas aterosklerotinei ligai: šios ligos išsivysto pakankamai anksti; iš dalies įtakota genetikos; įtakoja ir gyvensena; lengvai diagnozuojama.
  3. Lozap su hipertenzija
  4. Pasaulinė širdies diena: kaip išsaugoti savo širdies sveikatą? | Tinklaraštis
  5. Dėl šių ligų mūsų šalyje kasmet įvyksta 56,1 procentas visų mirčių.

Nutukimas viršsvoris — didina kraujospūdį, cukrinio diabeto riziką, apsunkina fizinį aktyvumą. Piktnaudžiavimas alkoholiu — kelia arterinį kraujospūdį, silpnina širdies raumenį, didina staigios mirties riziką. Kraujo klampumas — didina kraujagyslių užsikimšimo riziką. Kraujo klampumą didina rūkymas, pertekliniai cholesteroliai, netinkama mityba. Mažas fizinis aktyvumas — nesant pakankamam fiziniam aktyvumui, didėja viršsvoris, sutrinka arterinio kraujo spaudimo reguliacija, išlieka aukštas streso lygis, didėja arterinis kraujospūdis, lipidų, sutrinka gliukozės apykaita — didėja cukrinio diabeto rizika.

Fiziškai neaktyvūs žmonės du kartus dažniau serga širdies ligomis, didesnis jų mirštamumas. Kaip sumažinti riziką susirgti? Visi rizikos veiksniai vienas su kitu tarpusavyje susiję.

širdies sveikatos veiksniai

Mažinant vieną, galime valdyti kitą. Pasaulio sveikatos organizacijos ekspertai apskaičiavo, jog vidutinis arterinis kraujospūdis, cholesterolio koncentracijos kraujyje mažinimas, metimas rūkyti gali daugiau nei dvigubai sumažinti sergamumą širdies ir kraujagyslių ligomis. Žmonės, kurie aktyvesni fiziškai, kartu geriau jaučiasi ir psichologiškai.

Spausdinti Asociatyvi nuotr. Jei esate vedęs, jūsų galimybės įveikti širdies ligas yra kur kas didesnės nei vienišiaus. Tokia išvada peršasi susipažinus su kardiologų pateikiamais duomenimis.

Širdies ligų rizikos veiksnių mažinimo sprendimas — adekvatus fizinis aktyvumas. Kaip žinoti, kokį optimaliausią fizinį krūvį pasirinkti?

Bent 30 minučių per dieną reikėtų skirti reguliariam, pakankamo intensyvumo, dažnio ir trukmės fiziniam aktyvumui.

Fizinis krūvis turi būti normuotas ir sveiko proto ribose, svarbu nepridaryti papildomos žalos. Todėl pradedant sportuoti nerekomenduojamas labai intensyvus krūvis.

širdies sveikatos veiksniai

Taip pat svarbu, kad negalima didinti fizinio aktyvumo pacientams, kurių arterinis kraujo spaudimas nesukontroliuotas. Visada reikia pradėti pamažu, kol vis dar jaučiamas komfortas, ir po truputį didinti fizinį aktyvumą.

Todėl pirmiausia rekomenduojama sportuoti kartu su asmeniniu treneriu, kad Jums sudarytų programą bei prižiūrėtų ir stebėtų, kaip kinta jūsų širdies ir kraujagyslių sistemos rodikliai. Optimalus fizinis krūvis skiriasi priklausomai nuo to, koks yra žmogus. Jei tai yra jaunas, neturintis gretutinių ligų širdies sveikatos veiksniai taikoma pirminė prevencija.

Fizinis aktyvumas turi būti maksimalus ir optimalus, kad sumažintų visus rizikos veiksnius, kurie gali sukelti aterosklerozę. Tad rekomenduojami aerobiniai pratimai geriausia kiekvieną dienąkurie gali būti palaikomi ištvermės pratimais 2—3 kartus per savaitę. Kai žmogus jau turi ligų ir ypač yra persirgęs miokardo širdies sveikatos veiksniai ar turi ritmo sutrikimų, vožtuvų problemų, fizinis aktyvumas turi būti modifikuotas ir pritaikytas kiekvienam pacientui asmeniškai.

Ūmiu periodu, pavyzdžiui persirgus miokardo infarktu ar miokarditu, apie pusę metų reikia vengti didelio fizinio aktyvumo, nes dar vyksta miokardo gijimo procesas ir reikėtų vengti didelio nuovargio, dažno širdies plakimo.

  • Širdies ligomis serga vis jaunesni: sveikatą gali išsaugoti žmonos? | ventosdarzelis.lt
  • Apsaugo nuo hipertenzijos
  • Kodel mazas kraujo spaudimas

Jei šiuo periodu fizinis krūvis neadekvačiai didelis — gali išsivystyti negrįžtamas širdies nepakankamumas. Pacientams, kurie persirgę miokardo netradiciniai vaistai nuo hipertenzijos ir turi kardiologinę patologiją — būtini lengvo intensyvumo aerobiniai pratimai po 30 minučių mažiausiai širdies sveikatos veiksniai kartus per savaitę.

Kokie yra fizinio aktyvumo privalumai širdies sveikatai?

Pasaulinė širdies diena Daugelį metų širdies ir kraujagyslių ligos yra pagrindinė mirties priežastis Lietuvoje. Specialistus neramina, kad kas antra mirtis Lietuvoje — dėl kraujotakos sistemos ligų. Kasmet nuo jų Lietuvoje miršta daugiau nei 23 tūkst. Deja, bet šis skaičius nemažėja, o mirtingumo nuo kraujotakos ligų rodiklis 2,3 karto viršija ES šalių vidurkį.

Didinamas kapiliarų tankis širdies raumenyje, kas reiškia, kad esant aterosklerozės plokštelei, aplink ją susidaro papildomi kraujotakos takai ir įvykus infarktui, mažiau nukentėtų raumuo ar net visai greitai atsistatytų. Mažina kraujagyslių pasipriešinimą — mažėja arterinis kraujospūdis.

Aktyvina širdies sveikatos veiksniai apykaitą.

Metantiems Svorį

Mažina nerimą ir stresą. Mažina atsparumą insulinui, stabdo cukrinio diabeto išsivystymą. Mažina širdies susitraukimų dažnį. Dažno širdies susitraukimo metu, širdis makaluojasi ir neefektyviai išstumia kraują, dėl to jaučiame dusulį. Gerinant aerobinę širdies ištvermę, gerėja širdies darbas, mažėja susitraukimų dažnis — širdelė efektyviau išstumia kraują lėčiau susitraukdama.

Susijusios ligos

Širdies ir kraujagyslių sistemos reakcija į fizinį aktyvumą. Sportuojant širdies susitraukimų dažnis didėja ir tai dažniausiai įvyksta per pirmas fizinio krūvio minutes, vėliau stabilizuojasi, o nutraukus fizinį krūvį vyksta atsistatymas.

širdies sveikatos veiksniai

Normalus širdies ir kraujagyslių sistemos atsistatymas po fizinio krūvio yra iki 6 minučių, reikėtų vertinti širdies susitraukimų dažnį ir arterinį kraujo spaudimą. Neadekvatus širdies susitraukimų dažnis po fizinio krūvio ir lėtas šio rodiklio atsistatymas parodo autonominės nervų sistemos funkcijos sutrikimą.