Hipertenzija ir jos nauda


Kaip gyventi su arterine hipertenzija? Tereikia suprasti, kad net ir patys veiksmingiausi vaistiniai preparatai bus efektyvūs tik tuomet, kai bus paisoma sveikesnio gyvenimo rekomendacijų.

Arterinė hipertenzija (Padidėjęs kraujo spaudimas)

Įrodyta, kad laikantis tam tikrų patarimų, vaistinių preparatų reikia mažiau, o kraujo spaudimas mažinamas daug sėkmingiau. Tad ką vertėtų žinoti kiekvienam, sergančiam arterine hipertenzija arba turinčiam šalia artimąjį, paliestą šios klastingos ligos?

  1. Padidėjęs kraujospūdis: dažnai nejaučiamas, bet labai pavojingas žudikas
  2. Mitybos rekomendacijos sergantiems arterine hipertenzija Maistas karjerairsveikata.
  3. Izoliuota sistolinė hipertenzija: gydymo nauda inkstų funkcijai | e-medicina
  4. Kaip gyventi su arterine hipertenzija? – ventosdarzelis.lt
  5. Fitoterapija gydant arterinę hipertenziją | ventosdarzelis.lt

Suvokimas, kad arterinė hipertenzija yra lėtinė liga, yra pirmasis žingsnis sėkmingesnio gydymo link. Negydomos arterinės hipertenzijos vystymasis nesustoja — ji progresuoja kas sekundę ir vis labiau pažeidžia širdies raumenį bei kraujagysles, tuo pačiu pažeisdama ir praktiškai visas organizmo ląsteles, audinius bei organus.

Itin didelė žala tenka tiems organams, kuriuose labai daug kraujagyslių — ilgainiui gali išsivystyti negrįžtami pažeidimai ar nepakankamumas, pavyzdžiui, regos sutrikimai, inkstų nepakankamumas, galvos smegenų insultas ir taip toliau.

Pirmiausiai turėtumėte atsisakyti žalingų įpročių žinoma, jei jų turite. Nerekomenduojama vartoti alkoholio ir rūkyti, nes nikotinas ir etilo alkoholis turi neigiamą poveikį ne tik širdies ir kraujagyslių sistemai, bet ir visam organizmui. O ką kalbėti apie socialinę ir finansinę žalą, kurią sukelia šie žalingi įpročiai? Verta maitintis sveikiau ir labiau apgalvotai — stebėkite, ką ir kada valgote.

Fitoterapija gydant arterinę hipertenziją

Rekomenduojama sumažinti gyvulinių riebalų kiekį, atsisakyti rafinuotų produktų ir greito maisto, nevalgyti pernelyg aštriai ir saldžiai. Dažniau rinkitės augalinį maistą. Valgykite daržoves, vaisius, grūdinius produktus, liesus rauginto pieno gaminius.

hipertenzijai vartoti

Maistas turi būti šviežias ir kuo mažiau apdirbtas, pavyzdžiui, verta vengti sūdyto, konservuoto, riebaluose kepto ar netgi juose virto maisto. Vartokite skysčių — geriausia gryno vandens, o saldintų gėrimų venkite.

Padidėjęs kraujospūdis: dažnai nejaučiamas, bet labai pavojingas žudikas m. Skaičiuojama, kad hipertenzija serga kas trečias suaugęs žmogus ir apie 2 procentus vaikų bei paauglių.

Būtinai turite suprasti, kad druskos kiekis maiste — itin reikšmingas. Kuo mažiau suvalgysite natrio chlorido, tuo geresnės kraujo spaudimo kontrolės galite tikėtis.

Mitybos rekomendacijos sergantiems arterine hipertenzija

Druskos kiekis per parą neturėtų viršyti penkių gramų. Į šį kiekį įeina ne tik pridėtinis natrio chloridas, bet ir ta druska, kuri maiste randama kaip natūrali sudėtinė dalis.

  • Mažai angliavandenių turinti dieta sergant hipertenzija
  • Izoliuota sistolinė hipertenzija: gydymo nauda inkstų funkcijai Klinikinių tyrimų, kurie analizuotų negydytos izoliuotos sistolinės hipertenzijos ir jos gydymo įtaką inkstų veiklai, atlikta nedaug.

Jei turite įprotį papildomai sūdyti maistą, jo turite atsikratyti taip pat, kaip ir žalingų įpročių. Taip pat venkite itin sūrių maisto produktų ir skysčių — iš mitybos raciono reikėtų išbraukti sūdytus gaminius, sultinio kubelius, sūrius užkandžius, rūkytas dešras ir panašiai.

sergant hipertenzija, kraujospūdis smarkiai sumažėja

Išmokite mėgautis prieskoninėmis žolelėmis, o ne sūriu skoniu; atraskite naujų maisto pagardinimo galimybių. Nepamirškite judėjimo naudos. Kasdien bent po pusvalandį užsiimkite mėgstama fizine veikla — tai padės kontroliuoti kūno hipertenzija ir jos nauda, jaustis energingiau ir laimingiau.

regėjimo problemos su hipertenzija

Didėjanti tolerancija fiziniam krūviui gerina viso organizmo sveikatos būklę. Svarbu sportą įtraukti į savo gyvenimą — jo nauda neabejotina, hipertenzija ir jos nauda ypač daug reikšmės reguliari fizinė veikla turi širdies ir kraujagyslių ligų profilaktikai bei sėkmingesniam jų kontroliavimui.

Hipertenzija: kaip apsisaugoti

Mylėkite save — venkite nervinės įtampos, kuo dažniau užsiimkite mėgstama veikla ir kokybiškai ilsėkitės. Nepamirškite kuo daugiau būti gryname ore ir bendrauti su savo mylimais žmonėmis — tai sumažina streso lygį ir padidina laimės pojūtį.

kas yra arterinė hipertenzija

Jei pastebite, kad hipertenzija ir jos nauda blogėja — nedelskite ir kreipkitės į gydytoją. Nuolat progresuojanti liga gali bet kada skausmingai smogti — nelaukite tokio smūgio ir savo sveikata rūpinkitės kasdien.

Skaitykite forume: Dalintis: Daugelis žinome ne kartą pasiteisinusį posakį, kad ligos lengviau išvengti nei ją gydyti. Tai tinka ir aukšto kraujospūdžio atveju. Be abejo, pirmiausia būtina nuolat matuoti savo kraujo spaudimą, kad, pastebėjus pirmuosius beprasidedančios ligos požymius, būtų galima užkirsti jai kelią.

Taip pat stebėkite ir savo artimųjų sveikatos būklę — ne visi linkę rūpintis savimi, tad pasirūpinkite Jūs, kad savo artimaisiais džiaugtumėtės kuo ilgiau. Ne išimtis ir arterinė hipertenzija, kuri pastaruoju metu įvardijama kaip tiksinti bomba, galinti suluošinti ne tik gyvenimo mačiusius, bet ir visai jaunus, apie šią ligą net nenutuokiančius asmenis.