Širdies sveikata metus rūkyti


Onkologai: mesti rūkyti greitai nepavyks, tačiau tai padaryti gali ir užkietėję rūkaliai Gru. Tiesa, daliai žmonių tai ir lieka tik pažadu.

lazeris gydant hipertenziją

Padėti priimti sprendimą gali ir Nacionalinio vėžio instituto statistika — 95 proc. Institute besigydančių plaučių vėžiu sergančiųjų — rūkaliai. Pasaulinė sveikatos organizacija PSO įspėja, kad tabako vartojimas — viena sparčiausiai plintančių šių dienų epidemijų. Kasmet tabako gaminių vartojimas pražudo daugiau nei 8 milijonus žmonių pasaulyje, iš kurių daugiau nei milijonas miršta nuo pasyvaus rūkymo.

Slapukų naudojimo pasirinkimai

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto mokslininkų prof. Kastyčio Šmigelsko ir Tomo Vaičiūno atliktame moksleivių gyvensenos ir sveikatos tyrime galima pastebėti tendenciją, kad mokykloje rūkalus išbandančių moksleivių 11, 13 ir 15 m. Vis dėlto rūkančių mokinių skaičius lyginant su ankstesniu tyrimu yra šiek tiek išaugęs m.

vyrų hipertenzijos priežastys

Staivė sako, kad pradėjus rūkyti, mesti nėra taip paprasta, to padaryti nepadeda jokia bauginanti statistika ar artimųjų prašymai, svarbi tik paties rūkančiojo valia ir noras.

Apsisprendę atsikratyti įpročio rūkyti, pagalbos ir patarimų gali rasti vaistinėje. Staivė patikina — vaistininkai visada pasiruošę patarti ir padėti nepalūžti akimirkomis, kai norisi atsiimti pažadą.

Teksto dydis: rugs.

Pasak specialistės, ar sunku bus mesti rūkyti priklauso nuo to, kiek cigarečių žmogus iki tol surūkydavo per dieną. Sugalvojus mesti staiga, o ne pamažu, gali kankinti abstinencija, prasidėti nerimas ar net širdies permušimai, todėl specialistai rekomenduoja mesti po truputį.

Nuorodos kopijavimas

Pasak K. Staivės, jeigu iki tol per dieną žmogus surūkydavo apie dešimt cigarečių, tai iš pradžių širdies sveikata metus rūkyti bandyti mažinti dozę iki penkių ir dar mažiau. Pagal įprastai per dieną surūkomų cigarečių kiekį, metant rūkyti parenkami ir nikotino pleistrai, kurie yra saugesni.

Kaip nepalūžti metus rūkyti? Vaistininkė įspėjo dėl pakaitinių priemonių   Mesti rūkyti tikrai nėra lengva, sako vaistininkė Kristina Staivė. Bet žmogus turi nuspręsti pats.

Nikotino preparatai, priešingai, nei rūkalai, nekenkia kvėpavimo takams. Nustojus rūkyti — ryškus sveikatos pagerėjimas Nacionalinio vėžio instituto pulmonologė gydytoja Vaida Gedvilaitė sužinojusi, kad pacientai rūko, visada rekomenduoja jiems nutraukti rūkymą, deja, ne visi ligoniai į patarimus reaguoja teigiamai. Tada į pagalbą ji pasitelkia faktus — informuoja žmogų, kad cigarečių rūkymas gali pažeisti kvėpavimo takus nuo nosiaryklės iki bronchų.

Deja, bet nuo rūkymo kenčia visas žmogaus organizmas. Rūkymas tiesiogiai lemia proc.

Susiję straipsniai

Metus rūkyti gerėja plaučių funkcija, uoslės ir skonio jutimai sustiprėja, sumažėja išnyksta kosulys, dusulys. Dar daugiau, metus rūkyti miokardo infarkto ir insulto rizika per pirmuosius dvejus metus sumažėja net 50 proc.! Gedvilaitė, ragindama nespręsti problemos vieniems.

Būdų mesti yra ne vienas Jai antrina ir Nacionalinio vėžio instituto Fizinės medicinos ir reabilitacijos skyriaus gydytoja psichiatrė dr.

kraujospūdis pagal amžių

Nacinalinio vėžio instituto gydytoja tęsė, kad širdies sveikata metus rūkyti priklausomybę nuo nikotino yra įrodytas farmakoterapijos efektyvumas, kuris  apima įvairias nikotino pakaitinės terapijos formas, taip pat bupropioną ir kai asd-2 vartojimas hipertenzijai gydyti kitus antidepresantus.

Taip pat metimą rūkyti gali palengvinti atspausdintos savipagalbos priemonės, telefoninės  pagalbos linijos, automatinės teksto žinutės naudojant mobiliuosius prietaisus bei specializuotos internetinės programos.

Susijusios ligos

Naudingos šiuo klausimu literatūros galima rasti ir NVI vėžio informacijos ir komunikacijos skyriuje. Bulotienės teigimu, svarbu, kad pagalba mesti rūkyti būtų kuo labiau individualizuota, nes vieni  žmonės rūko, siekdami išvengti neigiamo rūkymo nutraukimo poveikio, o kitus rūkyti labiau skatina malonūs rūkymo aspektai.

Mokslininkai šiuo metu nagrinėja gydymo individualizavimo būdus, pagrįstus svarbiais individualiais biologiniais skirtumais, įskaitant ir genetinius. Žalingą įprotį pakeisti kitu?

Raktiniai žodžiai

Vaistininkė K. Staivė pritaria, kad daliai žmonių rūkymas yra tik priemonė, kuri padeda nusiraminti, todėl bandant atsikratyti širdies sveikata metus rūkyti žalingo įpročio ji rekomenduoja įsigyti lengvai raminančių preparatų, pavyzdžiui, valerijono, pasifloros čiulpiamų tablečių. Kartais pakanka visada su savimi turėti kramtomos gumos ir pajutus norą užsirūkyti, pirmiausiai paimti jos.

Reikėtų nusiteikti, kad pats sunkiausias laikas trunka dvi-tris savaitės, tačiau K. Staivė įspėja, kad kai kurie palūžta ir vėliau.

Kai kuriems rūkymas siejasi ir su tam tikrais ritualais, K. Staivė prisimena vieną savo klientę, kuri turėjo įprotį ryte išgerti kavos ir užsirūkyti pirmą cigaretę, todėl ji nusprendė nustoti gerti kavą,  o taip praėjo ir noras rūkyti rytinę cigaretę. Vis dėlto neteisinga galvoti, kad nikotinas ramina, pasak vaistininkės, priešingai, jis veikia stimuliuojančiai, o raminančiai tikriausiai veikia tik pats kvėpavimo procesas.

Žingsnis po žingsnio Vaistininkė pataria metant rūkyti nesitikėti lengvo rezultato ir nesibaiminti, jeigu pradžioje kasdien vis dar surūkysite po vieną ar dvi cigaretes — tai nėra pralaimėjimas.

širdies liga aritmija hipertenzija hipertenzija hipotenzija hipotenzija

Taip pat svarbu nusiteikti, kad metus rūkyti, gali tekti priaugti svorio. Staivė patikina, kad dauguma žmonių priauga 2—5 kilogramus, nes poreikį užsirūkyti kai kurie žmonės ima slopinti skanėstais. Vaistininkė neatmeta ir to, kad naudingas gali būti paprasčiausias savo tikslų išdavimas artimiesiems.